Heineken Schiphol

Groene lichtreclame met duurzame LED-verlichting

"Groen denken"

Heineken wilde absoluut 3TAC als leverancier van hun groene lichtreclame. Het lijkt in tegenspraak met elkaar: duurzaamheid en lichtreclame. Toch weet 3TAC het met elkaar te combineren. In 2010 sprak René Huizenga de volgende woorden: “Minimaal vijf procent van onze klanten willen we binnen een jaar zover krijgen dat ze groen denken.” Inmiddels zijn we heel wat jaren verder en is de visie van René volledig geïntegreerd in onze samenleving. Over een vooruitziende blik gesproken!

Wat was de uitdaging?

Bij Heineken gaf bevlogenheid, visie en inspiratie de doorslag om met 3TAC in zee te gaan. Op Schiphol plaatsen we een kunstwerk van 12 meter breed en ruim 8 meter hoog. “Het moest een opvallende reclame-uiting zijn”, stelt Gerard Straathof van Heineken. “Tegelijkertijd willen we er ons groene imago mee versterken. Energiezuinige verlichting dus.”

UITDAGING

Wat is het succes geweest van deze Heineken lichtreclame?

“Deze reclame is heel wat anders dan de doorsnee, ronde uithangborden van Heineken die bij ons op veel cafés hangen. Die opdrachten gun je op prijsindicatie en dat kunnen heel veel bedrijven. In het geval van het kunstwerk op Schiphol was prijs geen doorslaggevende factor, innovatie en creativiteit waren dat wel.” aldus Straathof. Niemand die aankomt of wegvliegt vanaf Schiphol kan om de reclame van Heineken heen en daar zijn we na al die jaren nog steeds beretrots op!

DIENSTEN

Welke diensten zijn hier aan bod gekomen?

Wil je een vrijblijvend advies over jouw project?

Wij weten als geen anders hoe lastig het is om een goed beeld te krijgen wat er precies nodig is. Om jou een zo goed mogelijk beeld te geven van de mogelijkheden en het totaal plaatje, is het mogelijk om een adviesgesprek in te plannen met ons.

DIENSTEN

Bekijk ook onze andere gerelateerde projecten

Bel nu